poniedziałek, 17 grudnia 2007

Pyszny piernik!

Ciasto:

60 dkg mąki
1 łyżeczka sody
przyprawa do piernika
1 szklanka cukru
15 dkg margaryny
25 dkg miodu sztucznego
3 jajka



Margarynę, miód, cukier roztopić, połączyć z przyprawą do piernika. Wystudzić, wymieszać z jajkami, mąką i sodą. Pozostawić w lodówce na 12 godzin. Podzielić ciasto na 4 części, każdą rozwałkować na wysmarowanym papierze do pieczenia, który jest wielkości dna brytfanny. Placek będzie bardzo cienki. Upiec 4 placki. Placek piecze się 15 minut. Zdjąć papier z ciepłego placka.


Masa + powidło śliwkowe do przełożenia


Masa:

½ litra mleka zagotować z jedną szklanką cukru i z cukrem waniliowym. Do gotującego się mleka wlać zmiksowane 3 jajka z łyżką mąki zwykłej i z łyżką mąki ziemniaczanej. Wystudzić. Utrzeć całą margarynę lub masło. Ucierając dodawać wystudzoną masę.


Przełożyć placki: masa, powidło śliwkowe, masa.


Piernik można owinąć na kilka godzin folią, wówczas ciasto nawilgnie i lepiej się kroi.



SMACZNEGO!


Piernik wychodzi przepyszny i polecam go wszystkim, którzy lubią słodkości - przepis został wypróbowany;)
Niestety nie mogę się pochwalić, że to ja upiekłam to przepyszne ciacho ale po Świętach idę do mamy na korepetycje i sie nauczę! :)

5 komentarzy:

Łukasz pisze...

Jest bardzo, bardzo dobry, polecam ;)

Unknown pisze...

Sama piekłam, to wiem, że dobry.

Ania pisze...

hehe no to właśnie dlatego idę na kursy pieczenia do Ciebie - chcesz czy nie chcesz:D kto wie może coś jeszcze ze mnie będzie;)

Anonimowy pisze...

A tu kolejne placki czekają na swoją kolej do przekładania masą.

Ania pisze...

eh normalnie robisz mi smaka , ale ja dzisiaj własnoręcznie pokroiłam sałatkę i zjadłam duuużo sernika:D