wtorek, 6 stycznia 2009

Co ma wspólnego WoW z IBM?

Ano ma. Jak donosi portal idg.pl podobno w IBMie wolą ludzi, którzy wolny czas spędzają grając. A oto i cały artykuł:

"Jeżeli jesteś miłośnikiem takich gier jak World of Warcraft, to masz spore szanse na znalezienie pracy w koncernie IBM. Firma wydała właśnie oświadczanie, w którym przyznaje, że preferuje pracowników, którzy aktywnie bawią się w gry komputerowe. Szczególnym uznaniem w szeregach firmy cieszą się fani World of Warcraft.
Liczne badania potwierdziły pozytywny wpływ gier komputerowych na zdolności pracowników. Podobno zaledwie kilka godzin przed monitorem zwiększa iloraz inteligencji, pobudza wyobraźnię i pomaga w rozwiązywaniu problemów. Według ostatniej publikacji amerykańskich naukowców w piśmie "Since", gracze komputerowi charakteryzują się wyjątkowymi zdolnościami przywódczymi. Jak widać IBM zdaje sobie sprawę z tych wszystkich zalet i dlatego podczas rekrutacji nowych pracowników zwraca szczególną uwagę na ich zainteresowania.

"Zgadzamy się z tym, że zabawa w gry wideo może prowadzić do poprawy różnorodnych umiejętności" - powiedział David Laux, prezes IBM.

Informacje o pracownikach IBM są również po części związane z nowymi planami firmy. Kilka dni temu David Laux przyznał, że poważnie myśli nad możliwością wejścia na rynek gier wideo.

Jednak jeszcze nie wszyscy pracodawcy, tak jak IBM, są przekonani do korzyści płynących z kilku godzin gry na komputerze tygodniowo. Niedawno na angielskich serwisach internetowych gracze skarżyli się na dyskryminację podczas rekrutacji. Podobno szczególnie szerokim łukiem omijani byli właśnie miłośnicy World of Warcraft. Po ich stronie stanęli polscy producenci gier:

"Jestem zdziwiony tymi doniesieniami. Zawsze wydawało mi się, że gry wpływają pozytywnie na takie cechy jak spostrzegawczość i refleks. Jeżeli praca byłaby związana po części ze stanowiskiem analitycznym to myślę, że granie jest jak najbardziej wskazane" - mówi dla PC World Jerzy Cichocki, brand manager firmy PC Projekt, dystrybutora gry World of Warcraft w Polsce."


No to będę musiał zmienić CV i w dziale szczególne osiągnięcia wpisać:
- w podstawówce i liceum udało mi się spędzić dużą część mojego życia grając w Civilization, Age of Empires, Heroes itp.
- bardzo często udawało mi się grać do 5 nad ranem i nawet nie czułem się tym zmęczony
I dopisać:
- nadal czuję drzemiące we mnie nieprzebrane pokłady możliwości gry w w/w gry, ale niestety nie mam na to czasu

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

niebezpiecznie jest pisać takie posty... mój brat (nałogowiec), który zapala się w kierunku informatyki, mógłby wykorzystać ten artykuł w walce z wszystkimi, którzy mu wmawiają, że takie ilości gier źle na niego wpłyną...
asia

Ania pisze...

taaa Łukasza młodszy brat już się ucieszył i teraz chyba żadna siła go nie powstrzyma przed graniem... :| I dziwić się, że się chłopak informatyką zainteresował nagle :P